ساندویچ ساز و کاربرد آن
نوشته شده توسط : ahora

What You Can Do with a Sandwich Maker Besides Sandwiches
ساندویچ ساز دستگاهی است که به وسیله آن می توان انواع ساندویچ ها را در مدت زمان کوتاهی آماده کرد. این دستگاه شاید به نظر زیاد کارآیی نداشته و وجود آن در آشپزخانه از لحاظ عده ای اضافه هم باشد. اما در مواقعی که نیاز به درست کردن غذاهای آماده به ویژه در وقت شام است و زمانی برای پختن شام نیست، این وسیله کاربرد دارد.

زیرا که این دستگاه می تواند با کمترین زمان و بدون هیچ خستگی یک غذای مختصر برای شام آن هم زمانی که حوصله آشپزی نیست آماده کند، و به راحتی هم می توان با آن کار کرد.

ساندویچ ساز که نام دیگر آن اسنک ساز است به خصوص برای افرادی که شاغل هستند و می خواهند یک صبحانه و یا شام مختصر آماده کنند و یا افرادی که وقتی برای آشپزی در شب را ندارند، و یا زمان هایی که برای عصرانه نیاز است تا فوری و سریع یک ساندویچ آماده کرد بسیار مفید و کاربردی است.

انواع ساندویچ ساز
ساندویچ سازها به دو نوع می باشند. یکی دارای صفحات فوقانی و پایین است و دارای قالب های مربعی شکل است، و ساندویچ های معمولی در ان قرار می گیرد. این مدل از ساندویچ ساز قیمت ارزانی دارد و برای ساندویچ های ساده و معمولی مناسب است.

اما اگر می خواهید ساندویچی پر از مخلفات، با طعم و طرح دلخواه داشته باشید، مدل های نوع دوم ساندویچ ساز را انتخاب کنید. این ساندویچ ساز که استفاده از آن هم بسیار رایج است، دارای یک پِرس در پایین است که به محض اینکه ساندویچ در قالب قرار بگیرد آن را فشرده می کند.

هر کدام از صفحاتی که در این ساندویچ ساز وجود دارد، به هنگام قرار گرفتن ساندویچ، هر کدام از این صفحات باعث پشته شدن صفحات دیگر شده و گاهی نیز صفحه بالا وزن می شود تا ضمن کبابی کردن ساندویچ، آن را فشرده می کند.

مزایا و کاربرد ساندویچ ساز
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به خوردن انواع ساندویچ و اسنک علاقه دارید، بهترین راه استفاده از یک ساندویچ ساز که متناسب با نیازها و کارآیی که لازم دارید باشد.

البته بهتر است قبل از انکه از ساندویچ ساز استفاده کنید، دستورالعمل استفاده و کاربرد آن را به خوبی مطالعه کرده و از آن اطلاع یابید. بنباراین استفاده از یک ساندویچ ساز که یک ساندویچ معمولی را به خوبی تهیه و آن را کبابی کند فوق العاده خواهد بود.

شما حتی اگر فقط بخواهید یک ساندویچ پنیر معمولی هم درست کنید، استفاده از نان تست شده در ساندویچ معمولی تان بهتر از یک نان ساده و بدون کبابی بوده و آن را به یک غذای گرم و مطبوع و دلپذیر تبدیل خواهد کرد.

کبابی کردن ساندویچ یکی از کاربردهای این دستگاه می باشد. همچنین شما می توانید یک غذای لذیذ از ساندویچ را عرض چند دقیقه آماده کنید.

در واقع استفاده از دستگاه های ساندویچ ساز یک بار مصرف نیستند که بعد از یکبار استفاده، آن را دور بیندازید. بلکه شما می توانید با ایده های خلاقانه انواع ساندویچ را در آن درست کرده و از خوردنش لذت ببرید. این دستگاه همینطور نوع بهتر و خوشمزه استفاده از پنیر و نان را به شما نیز ارائه می دهد.

مراحل آماده کردن ساندویچ معمولی یا پنیر با استفاده از ساندویچ ساز
برای استفاده از ساندویچ ساز ابتدا مواد لازم و هر آنچه را که می خواهید در ساندویچ قرار داده را آماده کرده و ساندویچ ساز را روشن کنید. می توانید مواد اضافی و قسمت های برش زده نان که از ساندویچ درامده را با استفاده از کره پخش کنید.

دَرِ ساندویچ ساز باید به هنگام گرم شدن بسته باشد، که البته بیشتر مدل ها دارای چراغ نشانگر به رنگ قرمز هستند که به شما می گوید چند دقیقه طول می کشد تا دستگاه گرم شود و به محض گرم شدن سبز شده و به ما نشان می دهند که زمان استفاده از دستگاه فرا رسیده است.

سپس در ساندویچ ساز را باز کنید. اگر در ساندویچ از کره استفاده نکردید، به طور اختیاری می توانید ظرفی حاوی روغن کم روی صفحات فوقانی و پایین اسپری کنید. بدون آنکه دستتان به صفحات دستگاه لمس شود ساندویچ را بر روی صفحه پایینی ساندویچ ساز قرار دهید.

ساندویچ ساز را ببندید. ( اگر در ساندویچ ساز دکمه یا گیره ای برای بستن در جلویی دستگاه بود کافیست فقط دکمه را فشار داده و در بسته می شود ).

مدت زمان آماده شدن یک ساندویچ معمولی با پنیر 3 الی 5 دقیقه می باشد. بعد از آن خود به خود چراغ نشانگر روشن شده، که آن موقع در ساندویچ ساز را باز کنید. بعد از آن ساندویچ را با استفاده از یک کفپوش چوبی و یا سیلیکونی از دستگاه جدا نمایید. ساندویچ شما اکنون آماده است.

برای تمیز کردن ساندویچ ساز نیز ابتدا بابد برق آن را از پریز بیرون کشیده و بگذارید تا دستگاه خنک شود. سپس بشقاب ها را بیرون کشیده و با یک اسفنج نرم قبل از گذاشتن بشقاب در جای خود آن را پاک کنید.

نکاتی در مورد نحوه استفاده و کاربرد ساندویچ ساز
اسپری کردن روغن و یا کره بر روی صفحات ساندویچ ساز باعث می شود، تا پنیر و ساندویچتان بهترین طعم را بگیرد. در بیشتر ساندویچ ساز ها صفحات بدون رنگ هستند، بنابراین می توانید نان را خشک شده نگه داشته و بدون روغن هم استفاده کنید، و اینگونه هم نمی چسبد.

از یک پنیر ذوب خوب برای ساندویچ استفاده کنید. نمونه هایی از بهترین برندهای پنیر گریور، چدار، آمریکایی، و پنیر سوئیسی می باشد. می توانید قسمت کوچکی از حاشیه های نان را در اطراف لبه های پنیر بگذارید، تا از خنک شدن صفحات دستگاه جلوگیری کند

نانی که برای ساختن ساندویچ انتخاب می کنید از نوع مرغوب و خوب باشد. اغلب ساندویچ سازهای از نوع و مدل پرس Panini می توانند انواع نان را ساپورت می کنند. اما ساندویچ سازهای معمولی فقط با نان های خُرد شده معمولی کا ر می کنند.





:: برچسب‌ها: ساندویچ ساز ،کاربرد ساندویچ ساز ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: